Οι πιο παρατηρητικοί
πιθανώς να έχουν προσέξει ότι τα
περισσότερα άρθρα μας απευθύνονται
κυρίως (εκτός από μια-δυο εξαιρέσεις)
στο macho,
αρρενωπότατο και με έντονη τριχοφυΐα αντρικό κοινό του μπλογκ. Για αλλαγή
λοιπόν, με αυτό το δοκίμιο επιλέξαμε
–μέρες που είναι- να προσφέρουμε απλόχερα τη σοφία μας στο αντίθετο φίλο. Μπορεί
καμία αναγνώστρια να μην το ζήτησε
-τουλάχιστον εκούσια, αλλά γι’αυτό
ακριβώς είμαστε εδώ: να δίνουμε απαντήσεις
στις ερωτήσεις που κανείς δεν κάνει,
αλλά ενδόμυχα μπορεί να σκέφτεται.
Κατά γενική ομολογία,
το ασθενές φίλο δεν ενδιαφέρεται
ιδιαίτερα για το τι αυτοκίνητο θα
αγοράσει. Κι αν μερικοί εκπρόσωποί του
δείξουν κάποιο ενδιαφέρον, αυτό είναι
σχετικά με πράγματα τελείως διαφορετικά
από αυτά που απασχολούν εμάς: Οι επιδόσεις,
το κράτημα στο δρόμο, ο τύπος της μηχανής
και το που μεταδίδεται η κίνηση είναι
παράγοντες δευτερευούσης σημασίας. Το
κύριο βάρος των κριτηρίων πέφτει στην
εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση, το
χρώμα και (στο τσακίρ κέφι) αν το κιβώτιο
ταχυτήτων είναι χειροκίνητο ή αυτόματο.
Με τις παρακάτω προτάσεις μας θα
προσπαθήσουμε να συνδυάσουμε όσα
περισσότερα στοιχεία γίνεται και από
τις δύο πλευρές, μήπως και καταφέρουμε
να «προσυλητίσουμε» κάποια αναγνώστρια.
Παράλληλα όμως, ίσως αναγνωρίζοντας εκ
των προτέρων το καταδικασμένο του
εγχειρήματος, σε κάθε πρόταση θα
αντιπαραβάλλεται η επιλογή που είναι
πιο πιθανό να γίνει στην πραγματικότητα...
με μια υποψία αιτιολόγησης. Κάτι σαν ένα αυτοκινητιστικό Yin
και Yang
αν θέλετε.
- Daihatsu
Copen
Ναι, μπορεί να μοιάζει
με το παιδικό παπούτσι του Σαμπόνις ή
σαν να ξεπήδησε από τις σελίδες ενός
Γιαπωνέζικου κοριτσίστικου κόμικ, αλλά
το μικρό κουπέ-κάμπριο της Daihatsou
έχει κάποιες (καλά κρυμμένες είναι η
αλήθεια) αρετές: Η αναδιπλώμενη οροφή
είναι μεταλλική, μεγάλο «συν» για τις
όχι και τόσο ηλιόλουστες μέρες. Είναι
μικρό, που σημαίνει ότι παρκάρεται
εύκολα, δεν καίει πολύ βενζίνη και το
κοντό του μεταξόνιο το κάνει εξαιρετικά
ευέλικτο. Αν μετά από όλα αυτά κάποιος
άντρας εκεί έξω έχει αρχίσει να το
σκέφτεται για τον εαυτό του καλύτερα
να το βγάλει από το μυαλό του: Το Copen
δικαιολογείται μόνο αν το οδηγεί κοπέλα.
Στην
πραγματικότητα θα προτιμήσουν:
Volskwagen
Eos/Pegeuot
307CC
Λόγος:
Προτιμούν να έχει 4 θέσεις και άρα χώρο
για τη γυναικοπαρέα.
- Fiat 500
Το 500ράκι δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εισαγωγή, μια που η (επιτηδευμένα?) ρετρό γοητεία τού σχεδίου του έκανε τις απανταχού οδηγούς να πηγαίνουν τρέχοντας προς αυτό, σαν την κοπέλα της φωτογραφίας. Δεν μπορώ να πω, είναι χαριτωμένο και το εσωτερικό του είναι πραγματικά ένα πολύ ωραίο μέρος για να είσαι μέσα. Επίσης δεν μπορούσα να μην το βάλω, μια που το έτερον ήμισυ είναι επίσης περήφανος κάτοχος....
Στην πραγματικότητα θα προτιμήσουν: Γενικά το μικρό FIAT τυχαίνει πολύ μεγάλης προτίμησης. Παρόλα αυτά υπάρχει κι ένα κύμα προτίμησης προς τα ξενέρωτα τίμια Nissan Micra. Για αυτές που προτιμούν τα παπούτσια τους flat και το ποτό τους χωρίς αλκοόλ.
Λόγος: Κάποιος τους είπε ότι τα Ιταλικά αυτοκίνητα χαλάνε. Επίσης έχουν τσακωθεί με το καλό γούστο.
3. VW
Beetle
Το αρχικό μοντέλο, που σχεδιάστηκε από Πολωνούς και κατασκευάστηκε από τους ze Nazies, έχει γίνει το dream car για τους χίπστερς αυτού του κόσμου. Γι'αυτό προτιμούμε κάτι λιγότερο mainstream (είχα δεν είχα, μπήκα κι εγώ στο τριπάκι), το νέο Beetle (όχι το νέο νέο Beetle) της περιόδου 1998 - 2011. Έχει κι αυτό τα ρετρό στοιχεία του, που όπως εμπεδώσαμε με το 500 έχουν πέραση στο γυναικείο φύλο και.... αυτά. Α ναι. παραλίγο να το ξεχάσω, και βαζάκι για λουλούδι στο ταμπλό (όχι).
Στην πραγματικότητα θα προτιμήσουν: Opel Corsa.
Λόγος: Τους παραφαίνεται ίδιο με το original Beetle.
4. MX-5
Το miata δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως αμιγώς γυναικείο αυτοκίνητο, μιας και έχει προτιμηθεί και αγαπηθεί εκατέρωθεν για τις αρετές του: Είναι σχετικά όμορφο (περί ορέξεως...), έχει σχετικά καλές επιδόσεις, είναι σχετικά οικονομικά προσιτό, σχετικά καλά στημένο, με λίγα λόγια τικάρει πολλά κουτάκια. Σχετικά. Δεν θα προχωρήσω, γιατί υπάρχουν εντός μερικοί φανατικοί υποστηρικτές, ονόματα δεν λέμε. Πάντως πέρα από την πλάκα, δεν πρόκειται ποτέ να κατακρίνω κάποιον ή κάποια επειδή αγόρασε ΜΧ-5. Είτε το πήρε για ποζεριά, είτε για να πηγαίνει με τις πόρτες (με 20km/h). Η κακιούλα δεν κρατιόταν, έπρεπε να βγει!
Στην πραγματικότητα θα προτιμήσουν: VW Polo.
Λόγος: Ειλικρινά δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο, μάλλον αντιπαθούν τα κάμπριο.
Photo: idrivelikeagirl.blogspot.com
5. BMW Z3
Πάντα είχα (και έχω) μια αδυναμία για τη Ζ3. Το ξέρω ότι το σχήμα κλασσικού roadster υπόσχεται πράγματα που ούτε η μηχανή, ούτε το σασί μπορούν να πραγματοποιήσουν. Σίγουρα έχουν παλιώσει πια, αλλά μια προσεγμένη Ζ3 μπορεί να κρύψει καλά την ηλικία της. Μπήκε στη λίστα μια που τα τελευταία 2 χρόνια 7 στις 10 που βλέπω στο δρόμο οδηγούνται από γυναίκες. Μάλλον οι αναιμικοί κινητήρες και οι προσιτές τιμές τις έχουν κάνει πιο κατάλληλες για τις συντρόφους μας, παρά για εμάς.
Στην πραγματικότητα θα προτιμήσουν: BMW Z4.
Λόγος: H Z3 έχει παλιώσει και υπάρχει περιθώριο στο μπάτζετ. Του μπαμπά.
6. Ford StreetKa
Οι σχεδιαστές του Ford Κa θα πρέπει να χτυπούσαν ώρες το κεφάλι τους στον τοίχο πριν τους έρθει η έμπνευση για το σχέδιό του. Δεν εξηγείται αλλιώς η ομοιότητά του με το προϊόν αυτών των χτυπημάτων, μια που είναι σαν καρουμπαλάκι με ρόδες. H έκδοση StreetKa ή με απλά λόγια η ανοιχτή του εκδοχή, μοιάζει άπειρες φορές πιο κομψή, τώρα που οι μηχανικοί πήραν το ανοιχτήρι τους και αφαίρεσαν την ατσούμπαλη καμπυλωτή μεταλλική οροφή. Όπως τα περισσότερα Ford, είναι παιχνιδιάρικο στο δρόμο και ο κινητήρας 1.6 lt σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του δίνουν ζωηρές επιδόσεις. Ακόμα και το καφτάνι της θείας σας να φοράτε όπως η κοπέλα της φωτό, το Street Ka θα σας να φαίνεστε.... θεές!
Στην πραγματικότητα θα προτιμήσουν: Citroen C3 Pluriel.
Λόγος: H ιδέα των 3 διαφορετικών αυτοκινήτων σε ένα (κουπέ, τάργκα, κάμπριο) αρχικά φαινόταν καλή, μέχρι τη στιγμή που χρειάστηκε να ανοίξουν πλήρως την οροφή του Pluriel.
7. Lancia Y
Βάλαμε επίτηδες φωτογραφία του εσωτερικού, μια που ο εξωτερικός το σχέδιασμός είναι λίγο... αντιφατικός για να το πούμε ευγενικά. Το καλύτερο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να τον αγνοήσει, ειδικά αν είναι με εκείνη την απαράδεκτη διχρωμία που έβγαινε γύρω στο 2008:
Δεν μοιάζει σαν να έχει τρακάρει από πίσω και να του έβαλαν πορτ-μπαγκάζ από άλλο αυτοκίνητο? Παραβλέποντας αυτήν την... εκκεντρική στιλιστική επιλογή, το εσωτερικό του Ύψιλον αποπνέει μια αύρα (επιφανειακής) ποιότητας που αντιστοιχεί σε πολύ μεγαλύτερο και/ή ακριβότερο αυτοκίνητο. Τα όργανα του ταχύμετρου και του στροφόμετρου που είναι τοποθετημένα στο κέντρο παίρνουν λίγο καιρό να τα συνηθίσεις, αλλά τελικά δεν φαίνονται σαν τόσο κακή ιδέα. Και εν τέλει, λίγη πολυτέλεια στις καθημερινές μετακινήσεις είναι πάντα ευπρόσδεκτη...
Στην πραγματικότητα θα προτιμήσουν: Toyota Yaris.
Λόγος: O ένας είναι ο ίδιος με το Νο 2 της λίστας. Ο άλλος είναι επειδή το Yaris έχει και αυτό τα όργανα πάνω στην κεντρική κονσόλα, πιστεύουν ότι είναι το ίδιο "παράξενο" και εκκεντρικό με το Lancia. Ασφαλώς κάνουν λάθος, καθώς οι Ιάπωνες δεν κάνουν εκκεντρικότητες, εκτός ίσως από τα καρτούν τους. Και το φαγητό. Και το γεγονός ότι έχουν αυτόματους πωλητές εσώρουχων στο δρόμο. Νομίζω μόλις ακύρωσα το επιχείρημά μου...
8. Renault Twingo
Η γαλλική πρόταση για τις εναλλακτικές οδηγούς εκεί έξω. Δεν έχει κυκλοφορήσει πολύ στο δρόμο ή απλώς εγώ δεν τα έχω δει γιατί μάλλον.... απλώς δεν τους δίνω σημασία. Αν και δεν έχει την joie de vivre, τρελούτσικη εμφάνιση του προηγούμενου μοντέλου, εξακολουθεί να είναι όμορφο απλώς λίγο πιο mainstream. Και το εσωτερικό του δεν είναι καθόλου άσχημο για την κατηγορία του:
Αν και γνωρίζοντας την ποιότητα των γαλλικών πλαστικών, θα αρχίζουν να τρίζουν τα πάντα μετά από έξι μήνες. Αλλά τουλάχιστον θα είναι ωραίο στο μάτι.
Στην πραγματικότητα θα προτιμήσουν: Smart ForTwo
Λόγος: Έχουν μείνει στο 2003, όταν τα Smart ήταν ακόμα cool.
9. Ford Puma
Αν δεν έχετε διαβάσει προηγούμενα άρθρα δεν θα έχετε καταλάβει ότι έχω μια αδυναμία στο Puma. Παραβλέποντας το γεγονός ότι έχω γίνει κουραστικός αφού κάθε δεύτερο κείμενο γράφω και ένα μίνι παραλήρημα αναπολώντας το, κοιτάζοντας μελαγχολικά έξω από το παράθυρο ένα βροχερό απόγευμα του Νοέμβρη, το μικρό κουπέ θα μπει και σε αυτή τη λίστα. Ο λόγος έχει αυτοαναφορικό χαρακτήρα, και εξηγώ αμέσως: Όταν το είχα, όλοι μου έλεγαν πως είναι γυναικείο. Και μου το έλεγαν τόσοι πολλοί και διαφορετικοί άνθρωποι, σε σημείο που παραιτήθηκα από το να προσπαθώ να τους πείσω για το αντίθετο. Τώρα λοιπόν μπορούν να νοιώσουν δικαιωμένοι!
Στην πραγματικότητα θα προτιμήσουν: Opel Tigra.
Λόγος: Αγνοούν εντελώς την ύπαρξη του Puma.
10. Suzuki Jimny

Δεν τρέφω απολύτως καμία συμπάθεια για όλων των ειδών τα τζιπ, SUV, Cross-overs κτλ. Δεν βλέπω το λόγο ύπαρξής τους, ειδικά αν οδηγούνται (ή χειρότερα αν είναι φτιαγμένα να οδηγούνται) μόνο σε αστικό περιβάλλον. Ο περισσότερες κοπέλες όμως τρέφουν μια ιδιαίτερη συμπάθεια προς αυτά, ιδιαίτερα στην ψηλή θέση οδήγησης που διαθέτουν (τι κόλλημα κι αυτό) και την αίσθηση "αηττητοσύνης" που προέρχεται από αυτή. Για να ικανοποιηθούν όλα τα γούστα λοιπόν, το τζιπ που συνιστούν τα caroulia, είναι ένα που τουλάχιστον δεν είναι φτιαγμένο αποκλειστικά για να καβαλάει πεζοδρόμια στην Πετρούπολη ή στην καλύτερη έναν στρωτό χωματόδρομο. Το Jimny της Suzuki, παρά το μικρό του μέγεθος, είναι ικανότατο σε εκτός δρόμου καταστάσεις. Επίσης είναι πολύ πιο αξιόπιστο από το Tiguan, και αν θέλετε την προσωπική μου άποψη, ομορφότερο από πολλούς ανταγωνιστές του, συμπεριλαμβανομένου και του Terios. Απλώς μια μικρή παράκληση, εμμείνετε στο χρώμα του κατασκευαστή και αφήστε τα animal prints για το φυσικό τους περιβάλλον: Τα άγρια ζώα της τούντρας και τα εσώρουχα των λαϊκών τραγουδιστριών..
Στην πραγματικότητα θα προτιμήσουν: Volkswagen Tiguan.
Λόγος: Άβυσσος η ψυχή τους...