02 03 CARoulia: Alfa Romeo 4C: Elise killer ή κακή αντιγραφή? 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Alfa Romeo 4C: Elise killer ή κακή αντιγραφή?

34

Την περασμένη εβδομάδα, η ιταλική φίρμα παρουσίασε στους δημοσιογράφους  την  4C, το νέο της σπορ μοντέλο με το οποίο επιχειρεί τη μεγάλη επιστροφή στις παλιές δόξες, την εποχή των πισωκίνητων Giulia, Junior , Spider και  GTV (της δεκαετίας του ’80 και πίσω).


Η 4C εξωτερικά παραπέμπει άμεσα στη μεγαλύτερη, πανέμορφη και περιορισμένης παραγωγής 8C Competizzione, με παρεμφερείς αναλογίες κυρίως στο εξωτερικό αλλά και διαφορές, άλλες  λιγότερο σημαντικές (εμπρός φωτιστικά) και άλλες περισσότερο, όπως το μέγεθος της μηχανής (αυτό ήταν αναμενόμενο, καθώς δεν γίνεται αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής να έχει εναv 4.2 V8 - δυστυχώς) αλλά και τη θέση της. Η νέα άλφα μπορεί να έχει κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά ο τούρμπο κινητήρας 1750 κ.ε. δε βρίσκεται εκεί που θα περίμεναν οι περισσότεροι αλφίστι (κι όχι μόνο) δηλαδή κάτω από το εμπρός καπό, αλλά πίσω από τον οδηγό, κάνοντάς την «κεντρομήχανη».
Αυτό είναι και το χαρακτηριστικό που προδίδει την όλη φιλοσοφία πίσω από την 4C, και που με αφήνει μουδιασμένο, να μη μπορώ να παθιαστώ μαζί της. Βλέπετε, η Alfa Romeo επέλεξε να κάνει το νέο της αυτοκίνητο «σπαρτιάτικο», με προφανή δικαιολογία το κυνήγι καλύτερων επιδόσεων, οδηγικής συμπεριφοράς και κατανάλωσης καυσίμου. Κι αν οι περισσότερο υποψιασμένοι όλα αυτά σας κάνουν λίγο Lotus Elise, εκεί ακριβώς το πάω: Οι Ιταλοί αποφάσισαν να μπουν σε ξένα χωράφια, αντιγράφοντας μία επιτυχημένη μεν, ξένη δε λογική, με την οποία δεν έχουν ασχοληθεί εδώ και 35 χρόνια. Και για μένα η έλλειψη εμπειρίας  είναι εμφανέστατη,  καθώς το έκαναν λάθος! Πριν πέσετε να με φάτε, ας εξηγήσω: Πρώτον, το εσωτερικό είναι τελείως γυμνό, αλλά ενώ στη Lotus το εκτεθειμένο αλουμίνιο δίνει μια αίσθηση αγωνιστικής κατασκευής, οι Ιταλοί θεώρησαν καλύτερο να γεμίσουν την καμπίνα με πλαστικά που στην όψη τους τουλάχιστον φαίνονται φτηνά και με μαθηματική ακρίβεια στο (εγγύς?) μέλλον θα κάνουν μια συμφωνία από τριξίματα.
Μετά έχουμε το θέμα του κινητήρα: Εδώ για λόγους συγκράτησης του κόστους προφανώς, χρησιμοποιείται ο 1.75 ΤΒ, γνωστός από τις Brera και Giulietta, όπου με λίγη extra περιποίηση αποδίδει 210 ίππους. Μπορεί η απόδοση να φαίνεται επαρκής, και στα χαρτιά να φαίνεται να προσδίδει πολύ καλές επιδόσεις στο μικρό σε όγκο αμάξωμα, όμως έχει σημαντικότατες ελλείψεις στο τομέα του ήχου –απλός τετρακύλινδρος που χρησιμοποιείται σε οικογενειακά χάτσμπακ- αλλά και στην απόκριση λόγω υπερτροφοδότησης (έλλειψη αμεσότητας στο πάτημα του γκαζιού).
Φάουλ έχει γίνει και στην επιλογή του κιβωτίου, καθώς δεν υπάρχει επιλογή για χειροκίνητο. Προσφέρεται μόνο ημιαυτόματο τύπου DSG, που μπορεί να  είναι καλό για κόντρες στην ευθεία, αλλά από ένα αυτοκίνητο που είναι φτιαγμένο για να «στρίβει», καταλήγει μόνο να στερεί αίσθηση από την συνολική οδηγική εμπειρία, αποκόβοντας την νοητή σύνδεση οδηγού - μηχανής. Ας μη μιλήσουμε για 9πολύ) πιθανά προβλήματα αξιοπιστίας στο μέλλον ή για το πόσο καθυστερεί στις εντολές, ιδιαίτερα στα κατεβάσματα...
Για το τέλος, για να καταλήξει κάπου όλο αυτό το παραλήρημα, άφησα δύο πράγματα: η Lotus εξελίσσει την Elise εδώ και 15 χρόνια, ανεβάζοντας τον πήχη όσον αφορά την οδική συμπεριφορά πολύ ψηλά, έχοντας γίνει στην ουσία επιλογή-μονόδρομος για κάποιον που αναζητά ένα αυτοκίνητο «ανόθευτο»,  με επιδόσεις supercar σε οικονομική συσκευασία. Η νέα Alfa θα είναι ακριβότερη, με τιμή λίγο πιο κάτω από την Porsche Cayman, χωρίς πρόσφατη παράδοση  στον αγωνιστικό η ακόμα και απλό σπορ τομέα, μοιάζοντας σε πρώτη ανάγνωση να μη μπορεί να δικαιολογήσει την ύπαρξή της.  Το δεύτερο πράγμα είναι, ότι ακόμα και η Elise με όλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα, έχει καταλήξει να μείνει στάσιμη, με αβέβαιο μέλλον και τις πωλήσεις της να μειώνονται συνεχώς. Με λίγα λόγια, η Alfa Romeo επέλεξε να δοκιμάσει να κόψει ένα κομμάτι από την πίτα μιας αγοράς, εκείνης των αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου» με δυνατότητα για χρήση σε πίστα (των λεγόμενων track days). Η αγορά αυτή όμως δείχνει σταδιακά να συρρικνώνεται, ή τουλάχιστον να μετακινείται προς είτε τις ακριβότερες κατηγορίες, π.χ. Porsche Cayman R, GT3 κτλ. είτε προς φθηνά μεταχειρισμένα που θα υποστούν μετατροπές που δεν απαιτούν την πώληση ζωτικών οργάνων του σώματος για να πληρωθούν. Τώρα που το σκέφτομαι, μήπως να στείλω το κείμενο  στη διοίκηση του gruppo FIAT? Αν κάποιος προτίθεται να κάνει τη μετάφραση στα Ιταλικά έναντι μηδαμινής αμοιβής, ας επικοινωνήσει στο email denexwkatikaluteronakaw@caroulia.gr .
Όποιος έχει να καταθέσει κάτι, είναι ευπρόσδεκτος να το κάνει στο κουτάκι που υποτίθεται ότι προορίζεται για σχόλια. 

Ετικέτες , ,

35 36 37 38