02 03 CARoulia: Volvo P1800 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Volvo P1800

34
 Τελευταία με έχει πιάσει μια εμμονή με παλιά αυτοκίνητα. Και δεν είναι το γνωστό κόλλημα, να μου αρέσουν αυτοκίνητα που κοίταζα όταν ήμουν μικρότερος, αλλά πολύ παλαιότερα. Έχω την εντύπωση ότι το design των δεκαετιών του '60 και του '70 έχει μια διαχρονικότητα, αλλά και μία γοητεία που προκύπτει ότι το σχέδιο έβαζε τη λειτουργικότητα σε δεύτερη μοίρα επικεντρώνοντας μόνο στην καλαισθησία του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού. Τότε δεν υπήρχαν περίπλοκοι κανονισμοί προστασίας των πεζών σε περίπτωση ατυχήματος, έτσι υπήρχε απόλυτη ελευθερία στο σχεδιασμό του καπό, των προφυλακτήρων, των πλαϊνών καθρεφτών κτλ. Επίσης δεν υπήρχαν αερόσακοι, που υποχρεώνουν τα σημερινά τιμόνια να έχουν σχήμα σαν να πάσχουν από τυμπανισμό. Το πλαστικό δεν ήταν τελειοποιημένο, ούτε τόσο φτηνό όσο σήμερα και είχε περιορισμένη χρήση στο ταμπλό με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται άλλα, πιο όμορφα υλικά όπως ξύλο ή γυμνό μέταλλο. Επίσης δεν υπήρχαν τα φτηνιάρικα made in China ηλεκτρονικά, έτσι τα ρολόγια ήταν αναλογικά όπως και ο οδομετρητής, τα όργανα ενδείξεων θερμοκρασίας νερού, λαδιού και τάσης της μπαταρίας ήταν σαν όμορφα ρολόγια χειρός.
Με κίνδυνο λοιπόν να ενισχύσω την εντύπωση ότι είμαι "αρχαιολόγος" (ή ακόμα χειρότερα "νεκρόφιλος" όπως με έχουν πει κατά καιρούς), το σημερινό αντικείμενο παρουσίασης προέρχεται
από τη μακρινή δεκαετία του 1960. Μια εποχή πολύ πριν η Volvo αρχίσει να σχεδιάζει τετράγωνα κουτιά με ρόδες για να μεταφέρουν χοντρές Αμερικανές μαμάδες στην προπόνηση soccer των παιδιών και πίσω, ή καθηγητές βιολογίας στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης. Και είναι το Volvo P1800.
 Κατ' αρχήν έχει αδιαμφισβήτητο cool factor: Το οδηγούσε ένας cool Άγγλος τύπος, ο μετέπειτα Bond Roger Moore, σε μία επίσης cool σειρά, τον αυθεντικό "Άγιο". Παρ' ότι ο sir Roger ήθελε ο κεντρικός χαρακτήρας Simon Templar να οδηγεί μία Jaguar (προφανώς επειδή άρεσε και στον ίδιο), οι παραγωγοί της σειράς περιέργως επέμειναν να χρησιμοποιηθεί το τότε καινούριο Ρ1800, που κατασκευαζόταν για λογαριασμό της Volvo από την αγγλική Jensen. Και λέω περιέργως, γιατί τότε καμία αυτοκινητοβιομηχανία και κανένας παραγωγός δεν νοιαζόταν για τοποθέτηση προϊόντων σε ταινία ή σειρά.
Η ιστορία του Ρ1800 ήταν περιπετειώδης: Οι Σουηδοί ήθελαν ένα σπορ αυτοκίνητο για να αντικαταστήσει το παντελώς αποτυχημένο Ρ1900. Έτσι ανέθεσαν σε το project σε έναν εξωτερικό σύμβουλο επ' ονόματι Helmer Petterson, ο οποίος με τη σειρά του ανέθεσε το σχεδιασμό του σασί στην Ιταλική Studio Frua, όπου εργαζόταν παλαιότερα. Η κατασκευή αρχικά προοριζόταν να γίνεται από την Karmann, αλλά ο τότε μεγαλύτερος πελάτης της, η VW, άσκησε βέτο γιατί φοβόταν ότι θα αποτελούσε ανταγωνιστή των δικών της μοντέλων (από τότε έδειχνε το "φανταστικό" της χαρακτήρα η γερμανική εταιρεία). Έτσι μετα από συζητήσεις και διαπραγματεύσεις που πήραν χρόνια, η κατασκευή ανατέθηκε στη Jensen που το παρήγαγε για κοντά 12 χρόνια. H μηχανή του-όπως προδίδεται από το όνομα- είναι 1,800 κυβικά και στην ουσία είναι "μισός" V8 από το φορτηγά της εταιρείας για λόγους εξοικονόμησης κόστους. Απέδιδε πάντως στα πρώτα μοντέλα 115 ίπους, καταλήγοντας στους 130 στις τελευταιες εκδόσεις του 1970.
Στα δικά μας τώρα, το μοναδικό Ρ1800 που βρήκα να πωλείται στην Ελλάδα είναι ένα στην Πάτρα, το οποίο δεν λες και ότι βρίσκεται και στην καλύτερη κατάσταση.
 Δεν είναι χάλια, αλλά σίγουρα χρειάζεται δουλειά. Το χρώμα θέλει οπωσδήποτε φρεσκάρισμα, όπως και οι ζάντες. Το εσωτερικό είναι στην ίδια παρόμοια ντεμί φάση, μια που φαίνονται κάτι καλώδια να κρέμονται πίσω από την κεντρική κονσόλα (διακόπτες καλοριφέρ άραγε?).

Ειδικά τα χρήματα που ζητάει για μένα δεν δικαιολογούνται με τίποτα, όχι τόσο λόγω των δεδομένων της εποχής, όσο περισσότερο λόγω της περιορισμένης δημοτικότητας του Volvo μας. Ελάχιστοι το ξέρουν και από όσο ξέρω δεν τυχαίνει προτίμησης των hardcore συλλεκτών, οι οποίοι με τα €13,900 που ζητάει μπορούν να πάρουν 911 (964) ή ένα σωρό άλλα ενδιαφέροντα αυτοκίνητα και να τους μείνουν και ρέστα. Σύμφωνοι, μπορεί να του έχει βγάλει ιστορικές πινακίδες, που σημαίνει ότι σε γενικές γραμμές το αυτοκίνητο έχει τα περισσότερα μέρη αυθεντικά, αλλά ως γνωστόν οι ιστορικές πινακίδες δεν μεταβιβάζονται, πρέπει κάθε επόμενος ιδιοκτήτης να βγάζει από την αρχή.
Πιο πολύ αποφάσισα να το δείξω όχι γιατί είναι "ευκαιρία" η αγορά του συγκεκριμένου, αλλά γιατί μου κάνει ότι είναι πολύ καλή περίπτωση για project αναπαλαίωσης από κάποιον που ξέρει πέντε πράγματα από μηχανολογικά και θέλει να ασχοληθεί. Ειδικά αν βρεθεί κάποιο παρατημένο σε κανένα χωράφι ή γκαράζ κάπου ηλικιωμένου (ναι, φαντασιώνομαι τώρα, το ξέρω). Είναι σχετικά απλό μηχανολογικά, ανταλλακτικά βρίσκονται από Αγγλία και όταν με το καλό φτιαχτεί θα είναι εγγυημένα αξιόπιστο: Κατέχει άλλωστε το ρεκόρ για τα περισσότερα διανυμένα χιλόμετρα από μη επαγγελματία οδηγό, (έναν Αμερικανό δάσκαλο-οκ, κλισέ) το οποίο και είναι-κρατηθείτε- 4,670,000 χιλιόμετρα (για την ακρίβεια 2.9 εκατομμύρια μίλια)!!!!!!! Χωρίς να αλλάξει κάποιο σημαντικό ανταλλακτικό, απλώς κάνοντας τα προγραμματισμένα σέρβις στη Volvo!!! Είμαι περίεργος πάντως τι προβλέπει το προγραμματισμένο σέρβις των, ας πούμε, 3,570,000 χλμ...... Σκεφτείτε όμως την ανταμοιβή των κόπων. Σκεφτείτε αν κυκλοφορεί οτιδήποτε πιο cool στους ελληνικούς δρόμους από αυτό:


Πριν χρόνια είχαν ανακατασκευάσει ένα παρόμοιο στην αγγλική σειρά Wheelers Dealers:
http://www.youtube.com/watch?v=OEKg1scHB7I
 Ένα link με μια ωραία αναπαλαίωση είναι αυτό:
http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?625707-Volvo-P1800-Restoration-Project
Η αγγελία είναι αυτή:
http://www.car.gr/classifieds/cars/view/3023532/

Ετικέτες ,

35 36 37 38