02 03 CARoulia: Alfa Romeo Junior (1971) 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Alfa Romeo Junior (1971)

34
Tα πρώτα αυτοκίνητα που θυμάμαι να μου αρέσουν πραγματικά, δηλαδή σε σημείο να σκέφτομαι ότι ένα τέτοιο θα ήθελα να αγοράσω κάποτε για δικό μου, είναι 2: Η Ferrari Testarossa, που μια αφίσα της ήταν ανεξήγητα κολλημένη στον τοίχο του δωματίου μου (ειλικρινά δε θυμάμαι ποιος την είχε βάλει εκεί, πάντως σίγουρα όχι εγώ) και η Alfa Romeo GTA -εννοείται της δεκαετίας του '70, όχι οι σχετικά πρόσφατες 147, 159, MiTo κτλ.
Μεγαλώνοντας στο Κιάτο, όταν ήμουν γύρω στα 16 με 17, κυκλοφορούσε μια Alfa Romeo GTA. Ήταν (όχι και πολύ πρωτότυπο) κόκκινη, με κίτρινες ζάντες, τόσο χαμηλή που η εξάτμιση απείχε εκατοστά από την άσφαλτο και έκανε τόσο θόρυβο όταν περνούσε, που και να ήθελες να μην την προσέξεις δεν μπορούσες. Κάπως έτσι έμοιαζε ή τουλάχιστον έτσι το θυμάμαι:

Ο ιδιοκτήτης της ήταν ένας Ιταλός επ' ονόματι Πεπίνο. Σύμφωνα με τον τοπικό αστικό μύθο, ο Πεπίνο δούλευε σαν δοκιμαστής στο κεντρικό εργοστάσιο της Alfa Romeo στην Ιταλία και η GTA ήταν το δώρο για τη συνταξιοδότησή του.
Οι GTA όμως είναι εξαιρετικά σπάνιες και ακόμα περισσότερο ακριβές, γι'αυτό η σημερινή αγγελία δεν είναι GTA αλλά το φθηνότερο, μαζικής παραγωγής μοντέλο από το οποίο προέρχεται η GTA: η Alfa Junior GT. H θέση της Junior στη γκάμα της Alfa Romeo ήταν ως το φθηνότερο κουπέ μοντέλο, απευθυνόμενο σε όποιον δεν μπορούσε να αγοράσει την ακριβότερη και πολύ πιο γρήγορη
GTV των 2000 κυβικών. Αρχικά εμφανίστηκε με κινητήρα 1300 κ.ε. και το 1972 βγήκε και με μοτέρ 1.6 λίτρων ως η "χρυσή τομή".  Το σημερινό δείγμα, είναι η έκδοση με τον μικρότερο κινητήρα, αλλά λέει πως αποδίδει 145 ίππους, κάτι που θέλει ΠΟΛΥ ψάξιμο... Είναι δηλωμένο 1300 και έχει αλλάξει μηχανή, βάζοντας τη δίλιτρη από τη GTV? Έχει κάνει "βελτιώσεις" πάνω στον 1300 (δύσκολο)? Ένας θεός ξέρει... 




 Η απλή Junior δεν είχε μπλοκ και κεφαλή από κράμματα μαγνησίου όπως η GTA, ούτε εξ ολοκλήρου αλουμινένιο αμάξωμα, κάτι που την κάνει ευάλωτη στην γνωστή, σοβαρή ασθένεια των αυτοκινήτων της εποχής, τη σκουριά. Το πιο ευάλωτο σημείο των Junior ήταν ειδικά τα πλαϊνά μαρσπιέ και οι πίσω θόλοι. Τα μαρσπιέ θέλουν πολλή προσοχή, καθώς είχαν τριπλή στρώση από μεταλλικά φύλλα, τα οποία συγκρατούσαν την υγρασία ανάμεσά τους πολύ ύπουλα. Αν όμως το αμάξωμα είναι καθαρό σε αυτά τα δύο σημεία, τότε οι πιθανότητες είναι πολύ καλές να είναι γερό το σασί. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της αγγελίας φαίνεται να είναι βαμμένο  από φανατικό θαυμαστή γνωστού καρτούν της Warner Bros:



Αλλά διορθώνεται με ένα καλό βάψιμο μέσα-έξω. Προσωπικά θα απεύφευγα το κορεσμένο κόκκινο, για ένα αυθεντικό σκούρο μπλε, που αναδεικνύει καλύτερα τις στυλάτες κουπέ γραμμές.



Είναι προφανές πως το συγκεκριμένο αμάξι απαιτεί να αντιμετωπιστεί αρκετά και σαν project από τον αποφασισμένο αγοραστή, μια που και το εσωτερικό θέλει λίγο δουλίτσα και φροντίδα. Αλλά σκεφτείτε ποια θα είναι η τελική ανταμοιβή: Αυθεντικές σχεδιαστκές γραμμές εξωτερικά, εσωτερικό με τα όργανα της Άλφα να σε πληροφορούν στα ιταλικά (aqua, οlio) για το πότε είναι κατάλληλη στιγμή να το πατήσεις, πότε να μειώσεις ρυθμό και πότε να σταματήσεις στην άκρη του δρόμου και να ανοίξεις το καπό να κρυώσει η μηχανή επειδή το παράκανες ή απλώς επειδή είναι Τρίτη και της Άλφα σου δεν της αρέσουν οι Τρίτες. Οι επιδόσεις της θα είναι παραπάνω από αξιοπρεπείς ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, όπως και το κράτημά της-κάτι που συνεισφέρει και η κίνηση στους πίσω τροχούς. Και αυτός ο ήχος....Όταν ακούς τα διπλά Weber καρμπυρατέρ να ρουφάνε αέρα μπροστά, θα σου φαίνεται ότι πηγαίνεις σαν τον Nuvolari, μέχρι να κοιτάξεις το κοντέρ που θα γράφει 60, αλλά η αίσθηση είναι που μετράει στο τέλος, σωστά? Αν η μεταφυσική πεποίθησή μου ότι μερικά αυτοκίνητα έχουν ψυχή έχει έστω μια μικρή πιθανότητα να έχει βάση, αυτές οι Junior είναι από τα πιο αντιπροσωπευτικά παραδείγματα.
Λόγω παλαιότητας (άνω της 30ετίας) δικαιούται να έχει πινακίδες ιστορικού, άρα δεν έχει ούτε τέλη ούτε τεκμήρια. Είναι και καλή περίπτωση για κάποιον να ασχοληθεί ευκαιριακά με αγώνες κλασσικών αυτοκινήτων τύπου regularite ;)

Η αγγελία είναι αυτή:
http://www.car.gr/classifieds/cars/view/2424049/

Και μία πιο οικονομική εναλλακτική για όποιον άρχισε να κολλάει το μικρόβιο των Alfisti:
http://www.car.gr/classifieds/cars/view/1519563/

Ετικέτες

35 36 37 38