02 03 CARoulia: 10+1 καλά αυτοκίνητα με κακή φήμη 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

10+1 καλά αυτοκίνητα με κακή φήμη

34
Ή αλλιώς τα 10 καγγούρικα αυτοκίνητα που κατά βάθος όλοι θέλουμε να οδηγήσουμε αλλά ντρεπόμαστε επειδή είναι ή τόσο άσχημα που μικρά παιδάκια βάζουν τα κλάμματα όταν τα βλέπουν ή έχει καταστραφεί η εικόνα τους από τους κάφρους που τα οδηγούν. Είναι που είναι από αδιάφορα έως χάλια εμφανισιακά, τις περισσότερες φορές έχουν "βελτιωθεί" με φιμέ τζάμια (τουλάχιστον +5 ίπποι), απολήξεις εξατμίσεων σε μέγεθος καπνοδόχου της Motor-Oil και όλων των ειδών φωτάκια led και neon σε καίριες θέσεις, όπως κάτω από τις πόρτες, στα πιτσιλιστήρια των υαλοκαθαριστήρων κ.ο.κ.

1. LANCIA DELTA INTEGRALE






























Αυτοκίνητο-μύθος για τους μυημένους, ξεκίνησε μια ολόκληρη εποχή στους αγώνες Ράλι, με επιδόσεις που βάζουν τα γυαλιά στα περισσότερα σημερινά αυτοκίνητα.
Το χειρότερό μου είναι όταν βλέπω λευκά, με τεράστια ιντερκούλερ που έπρεπε να κοπεί ο μπροστά προφυλακτήρας για να χωρέσουν και με προφανή μελλοντικό στόχο να βαφτεί σε κακή απομίμηση των χρωμάτων του Martini ή μοντέλα "απλά" HF που προσπαθούν να πλασαριστούν σαν Integrale:



























Είχε και πολλούς επιτυχημένους μιμητές από Ιαπωνία μεριά (μάστορες του clopyright οι Γιαπωνέζοι), με τη μορφή των διαφόρων Impreza και περισσότερο των Evo. Αλλά ας το παραδεχτούμε, το εξωτερικό έχει σχήμα από χαρτοκούτι των ΙΚΕΑ και το ταμπλό είναι σαν ηλεκτρονικό παιχνίδι που παίρνει 20άρικα της δεκαετίας του '80. Κλασσικό παράδειγμα αυτοκίνητου-γυναικοδιώχτη, απωθεί ακόμα και τις καγγουρογκόμενες (νυκτόβια πλάσματα που κατοικούν συνήθως στα νότια και ανατολικά προάστια της Αττικής).


2. Peugeot 106 Rallye





























Κυκλοφόρησε για κοντά 13 χρόνια, που με τα σημερινά δεδομένα είναι τεράστιο διάστημα για ένα μοντέλο. Το εσωτερικό έμεινε απαράλλακτο και στο εξωτερικό έγιναν λίγες προσπάθειες φρεσκαρίσματος στην μάσκα και στα φωτιστικά σώματα. Οι κύριες αλλαγές ήταν στους κινητήρες, την αρχή έκανε ένας 1300άρης 16βάλβιδος, για να αντικατασταθεί από ένα 1600 8v και να καταλήξει με το γνωστο 16βάβλιδο 1,6 που απέδιδε 120 άλογα. Το κοντό μεταξόνιο και η σφιχτή ανάρτηση έδιναν την αίσθηση καρτ για το δρόμο, με χαρακτηριστικό την απότομη υπερστροφή στο άτσαλο άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή που πολλοί αγάπησαν μέχρι τη στιγμή που εξ αιτίας της
βρέθηκαν αγκαλιά με ένα δέντρο, πεζοδρόμιο, μπαριέρα ή όλα τα παραπάνω μαζί. Τα οδηγούσαν 19χρονοι που ζάλισαν τους αγρότες μπαμπάδες τους να τους το πάρουν όταν θα ερχόταν η επιδότηση για τα σταφύλια.

Υπάρχει και χαρακτηριστικό ντοκουμέντο:
http://www.youtube.com/watch?v=_qqe6NkXJdc

3. CITROEN SAXO VTS





























Εμπίπτει στην ίδια κατηγορία με το 106, άλλωστε είναι αδελφάκια αφού μοιράζονται το ίδιο πάτωμα και μηχανικά μέρη. Απλώς το έπαιρναν alternative κάγγουρες που ήθελαν ένα λίγο πιο σύγχρονο εσωτερικό από το 106 για να το γεμίσουν με λαμπάκια, μπαρόμετρα κτλ (κι ας μην είχαν τούρμπο). Συνήθως το τελικό αποτέλεσμα κατέληγε κάπως έτσι:


4. UNO TURBO





























Το πιο προσιτό αυτοκίνητο με τούρμπο, ήταν το Uno της δεκαετίας του '90. Χωρίς πλάκα, πήγαινε πολύ καλά. Στην ευθεία. Γιατί ούτε πολυ-έστριβε και από φρένα....Ας πούμε ότι απευθυνόταν στον πραγματικό Άντρα, που δεν χρησιμοποιεί φρένο. Ήταν και πολύ ευπρόσδεκτο στο "πείραγμα" λόγω της υπερτροφοδότησης.. Ένα Uno κυκλοφορούσε στην ευρύτερη περιοχή όπου μεγάλωσα με αυτοκόλλητο "Jet Pilot" στο πίσω μέρος, κινούμενο με τρόπο που απεγνωσμένα προσπαθούσε να δικαιώσει το συγκεκριμένο τίτλο, κάνοντας "κιουφ" σε κάθε αλλαγή ταχύτητας.


5. FIAT PUNTO GT























Ειλικρινά, όταν ήμουν 19 θα έδινα και το αριστερό μου χέρι για ένα Punto GT (το δεξί το ήθελα για να αλλάζω ταχύτητες). Εννοείται πως ποτέ δεν πήρα, κάτι που μου βγήκε  μάλλον σε καλό μια που μέχρι στιγμής είμαι αρτιμελής. Το 1999, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, οι 130 ίπποι από τον τούρμπο κινητήρα των 1300 cc φάνταζαν τουλάχιστον σαν πεντακόσιοι. Και εμφανισιακά πάντως δεν το έλεγες και άσχημο. Γι'αυτό δεν κατάλαβα ποτέ γιατί οι περισσότεροι που είχαν Punto GT τα έκαναν να μοιάζουν με αυτό:
























6. HONDA CIVIC TYPE-R EP3




























Σχεδόν τέλεια στημένο σασί για track days, ο γνωστός δίλιτρος v-tech από το S2000 (σε λίγο πιο ήπια μορφή μπας και μειωθούν τα σπασίματα των μοτέρ), λεβιές ταχυτήτων τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα που έδινε αίσθηση αυτοκίνητου τουρισμού ήταν μερικές μόνο ενδείξεις ότι η Honda είχε φτιάξει ένα αυτοκίνητο απλώς για τη χαρά της οδήγησης. Αλλά για το Θεό, έπρεπε να είναι τόσο άσχημο?  Άσε που δεν θυμάμαι να έχω δει κάποιο που να μην έχει ή φιμέ ή εξάτμιση. Αν δείτε ποτέ κάποιο στο δρόμο που να είναι σε εργοστασιακή κατάσταση στείλτε μου ένα email. Και μετά κλείστε ένα ραντεβού ή με οφθαλμίατρο γιατί δεν είδατε καλά ή με εξομολόγο επειδή μόλις θα έχετε πει ψέματα.

7. AUDI S3 (8L)


























Το ξέρω ότι γενικά είμαι άδικος με τα γρήγορα hatchback και για το συγκεκριμένο ελπίζω να μη μου κρατήσει κακία ο αδερφός μου (Pil), αλλά δεν είναι και το πιο όμορφο αυτοκίνητο που έχει βγάλει η Audi. Το πιο ευγενικό που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να το πει απλώς αδιάφορο ως προς την εξωτερική του εμφάνιση..Όμως έχει από τα καλύτερα πατήματα στο δρόμο, και από όσα αυτοκίνητα έχω οδηγήσει τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ άνεσης και σκληρότητας (λόγω ρύθμισης της ανάρτησης αλλά και της τετρακίνησης, μια που ο Haldex εδώ δούλευε καλά). Ο γνωστός και πολυφορεμένος 20VT σε αυτό το μοντέλο έπιανε τη μεγαλύτερη απόδοση, αρχικά με 210 και τελικά με 225 ίππους. Ειδικά στην εποχή του δεν είχε αντίπαλο, ίσως μόνο το πεντακύλινδρο τούρμπο Fiat Coupe, που ανήκε σε άλλη κιόλας κατηγορία.

8. MAZDA RX7 FD




























Τα Ιαπωνικά αυτοκίνητα ειδικά της δεκαετίας του '90, μου θυμίζουν το τεστ Ρόρσακ (αυτό που σου δείχνουν ένα άσπρο χαρτί με μια μουτζούρα από μελάνι και λες ότι σου θυμίζει μια πεταλούδα ή το Βενιζέλο να κάνει στριπτίζ). Κάθε φορά που τα βλέπεις, προσπαθείς να καταλάβεις πιο ευρωπαϊκό ή αμερικάνικο αυτοκίνητο έχει αντιγράψει απροκάλυπτα επηρεάσει το σχεδιασμό του. Το RX7 μου κάνει ότι έχει κάτι από Dodge Viper με ολίγη από Batmobile. Έχει ενδιαφέρον τι εντυπώσεις προκαλεί σχετικά με τους ιδιοκτήτες του. Υπάρχει περίπτωση να νομίσει κάποιος ότι ο οδηγός του μπορεί να είναι καθηγητής πανεπιστημίου? Ή ένας νευροχειρούργος? Ομοίως όμως δε νομίζω κάποιος που ασχολείται με αυτοκίνητα, να μη θέλει να δοκιμάσει να βάλει στο δρόμο τη δύναμη που έβγαζε ο Wankel των 1300 κυβικών με τα διπλά τούρμπο. Όποιος το έχει τολμήσει σε βροχερή μέρα και έχει επιζήσει για να το διηγηθεί, είναι υποψήφιος για Νόμπελ βλακείας μετάλλιο ανδρείας.

9. TOYOTA CELICA TS























Μια χαρά αυτοκίνητο είναι και αξιόπιστο μέχρι αηδίας (δεν βρίσκεις μεταχειρισμένο εύκολα με λιγότερα από 150,000 χλμ.). Αλλά αυτό το αυτοκίνητο έχει κάτι το εξ ορισμού uncool. Ακόμα και το όνομά του. Κάθε φορά που το ακούω κάνω αυτόματα το συνειρμό "Τουότα Τσέλιγκα". Πόσο ρηχό είναι αυτό?

10. MITSUBISHI LANCER EVO (ΟΛΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 10)

























Όλα τα Evo αξίζουν στρέμματα respect για την όλη τεχνολογία από τους αγώνες Ράλι που κουβαλούν στο δρόμο μπλα μπλα μπλα.... Επίσης σέβομαι όσους παραβλέπουν τα πρακτικά του προβλήματα που δυσκολεύουν την καθημερινή συμβίωση μαζί του: Το εσωτερικό που αρμόζει μόνο σε ταξί, την αεροτομή-σιδερώστρα., το καπό που μοιάζει με κεφαλοτύρι από της πολλές τρύπες, την κατανάλωση καυσίμου (εύκολα πιάνει τα 13-15 lt/100 km) που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ μεγέθους δακτυλήθρας (50 λίτρα) ρίχνει την αυτονομία σε επίπεδα μικρού αυτοκινήτου πόλης.


BONUS: PORSCHE 944




























Η 944 δεν έχει το καλτ στάτους των 911, ούτε το διαχρονικό τους σχήμα. Δεν έχει καν το σήμα κατατεθέν της εταρείας, τον μπόξερ κινητήρα που κρέμεται πίσω από τους πίσω τροχούς. Κατά τ'άλλα είναι ένα παρεξηγημένο αυτοκίνητο, αφού είχε πολύ καλό πλαίσιο και ο τούρμπο 4κύλινδρος κινητήρας ήταν αξιοπρεπέστατος. Το σχήμα όμως που του έδωσαν οι Γερμανοί στην προσπάθειά τους να φτιάξουν κάτι διαφορετικό (και φθηνότερο) από την 911, εμφανώς δεν έχει αντέξει στο χρόνο. Τα φωτιστικά σώματα, οι ακμές του αμαξώματος και ο σχεδιασμός του εσωτερικού προδίδουν την ηλικία του. Το χειρότερο τώρα που έχει πέσει πολύ η αξία του, είναι ότι το αγοράζουν (στις ξένες χώρες, βλ. Αγγλία, Γερμανία και ΗΠΑ) με σκοπό να το χρησιμοποιούν σε track days, με τις ανάλογες μετατροπές εννοείται. Έτσι τις περισσότερες φορές καταλήγει κάπως έτσι:





























*Credits σε ΤΡ για την κεντρική ιδέα που προήλθε από την γενικότερη αύρα εξευγενισμένου κάγγουρα που αποπνέει, σε Stav_Tach για το επικό βιντεάκι με το 106 και σε GND για την 944.

Ετικέτες

35 36 37 38