02 03 CARoulia: URBAN OUTLAW 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

URBAN OUTLAW

34



http://www.reelhouse.org/mos/urbanoutlaw/urbanoutlaw

Τις προάλλες είδα αυτό το βίντεο που έστειλε ο εν χριστώ αδερφός GND και μου πάτησε μια ευαίσθητη χορδή.
Το βίντεο έχει διάρκεια κάτι παραπάνω από μισή ώρα και δείχνει έναν τύπο, που όταν τον πρωτοβλέπεις το τελευταίο πράγμα που θα υποθέσεις γι’αυτόν είναι ότι έχει μια από τις πιο αξιόλογες συλλογές vintage Porsche, καθώς το παρουσιαστικό του δεν έχει καθόλου σχέση με αυτό του μέσου ιδιοκτήτη 911. Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητα κακό καθώς οι περισσότεροι που έχουν μια 911 είναι είτε 60άρηδες σε κρίση μέσης ηλικίας είτε μοιάζουν με αυτόν τον κυριούλη:






*Ο πρώην πια CEO της Porsche, Wendelin Wiedeking

Ο εν λόγω τύπος λοιπόν είχε όνειρο από μικρός να αγοράσει τη δικιά του αερόψυκτη 911, από τότε που είδε για πρώτη φορά μία, βαμμένη με τα λογότυπα (livery) του Martini  σε μία έκθεση αυτοκινήτου που είχε πάει με τον πατέρα του. Ξεκίνησε με μια μικρή βιοτεχνία ρούχων και όταν έβγαλε μερικά χρήματα την αγόρασε. Οκ λέω τότε, happy end, έζησε αυτός καλά και το πορσικό του ακόμα καλύτερα.
Όμως έχει και συνέχεια:  Αφού πρώτα γράφτηκε στο Αμερικάνικο Porsche owners club, άρχισε να κάνει μικρές βελτιώσεις και αισθητικές επεμβάσεις στο δικό του αυτοκίνητο, τις οποίες ανέβαζε στο αντίστοιχο φόρουμ. Οι βελτιωσούλες αυτές έγιναν σιγά σιγά δημοφιλείς ανάμεσα στους καμένους του φόρουμ και αφού είχαν ζήτηση άρχισε να τις πουλάει. Αυτό του έδωσε θάρρος να προχωρήσει σε πιο εκτεταμένες βελτιώσεις και παρεμβάσεις ακόμα και σε μηχανικά μέρη. Για μην τα πολυλογώ όλα αυτά του έδωσαν την οικονομική δυνατότητα να κάνει τις βελτιώσεις και αναπαλαιώσεις παλιών 911 το κύριο επάγγελμά του και αλλά και να μεγαλώσει τη συλλογή του. Το μικρόβιο που κόλλησε με την αγορά της πρώτης Carrera, τον έκανε να βάλει σαν στόχο να αποκτήσει ένα από κάθε μοντέλο αερόψυκτης 911 που έχει βγει. Κάτι που έχει πλέον καταφέρει.
Και για να ολοκληρωθεί η εικόνα του αυτοδημιούργητου, μαζί με τη γυναίκα του λόγω ανάγκης χώρου για τη νέα του δουλειά μένουν σε μια εγκαταλελειμμένη αποθήκη που αγόρασαν κοψοχρονιά, κάτω από τη γέφυρα ενός αυτοκινητόδρομου, σε μια περιοχή που αναβαθμίζεται συνεχώς και έχει πάρει τρελή αξία, έχουν ανακαινίσει και αναβαθμίσει την αποθήκη σε «παλατάκι» και για extra bonus χρησιμοποιεί τους γύρω άδειους δρόμους σαν την προσωπική του πίστα. 
Η υπόθεση αυτού του ντοκυμαντερίστικου βίντεο που η υπόθεσή του μοιάζει με ονείρωξη κάθενός πραγματικά κολλημένου με την «κουλτούρα της αυτοκίνησης», μου ξύπνησε τα υπαρξιακά μου: Τι χρειάζεται για να καταφέρει κάποιος να πετύχει αυτό που πραγματικά θέλει?  Στην προκειμένη περίπτωση, το «Ιερό δισκοπότηρο» είναι να κάνεις το χόμπυ σου (προσοδοφόρο) επάγγελμα, χωρίς όμως να το σιχαθείς στο τέλος. Σίγουρα για το grunge τυπάκι θα έχουν υπάρξει κακές μέρες, μέρες που δεν θα θέλει να δει ούτε μπουλόνι από 911. Αλλά ο συμψηφισμός της καθημερινότητάς του σίγουρα έχει θετικό πρόσημο όσον αφορά το δείκτη προσωπικής ευημερίας του (ήξερα ότι κάποτε η οικονομική θεωρία θα μου φαινόταν χρήσιμηJ ) .


Για αρχή θα χρειάζεται αφοσίωση και πάθος για το αντικείμενο. Μερικές φορές που μπορεί να αγγίζει τα όρια της εμμονής. Ξέρω πολλούς όμως παθιασμένους με το χόμπυ τους που δεν έχουν καταφέρει κάτι παρόμοιο.
Βέβαια χρειάζεται και επιχειρηματικό δαιμόνιο, για να δεις τις πιθανές ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν και να τις αξιοποιήσεις. Ο συγκεκριμένος είχε μια μικρή βιοτεχνία ρούχων, άρα μπορεί να είναι καλός στο πώς να βγάζει χρήματα.
Οπωσδήποτε και ένα καλό επιχειρηματικό κλίμα είναι απαραίτητο, καθώς τα χόμπυ είναι πολυτέλεια και μόνο σε μια ανεπτυγμένη οικονομία θα ξοδεύουν οι άνθρωποι σοβαρά ποσά σε είδη luxury.
Αρκούν όμως όλα αυτά? Γιατί μου φαίνονται σαν απλοϊκή εξήγηση που κάνει κάποιος μετά Χριστόν προφήτης. Μήπως ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι η τύχη? Χωρίς να θέλω να φανώ μοιρολάτρης, μερικές φορές πιστεύω ότι κάποιοι άνθρωποι έχουν άστρο, χωρίς απαραίτητα να έχουν καταγωγή από εύπορους γονείς, με κύκλο γνωριμιών ανώτερης οικονομικής τάξης κτλ. Μήπως φταίει το σύστημα εκπαίδευσης που καταπίεζε την ατομική σκέψη υπέρ της ομαδικής? Για θυμηθείτε τα μαθητικά σας χρόνια τα λόγια των εκπαιδευτικών στις μικρές ηλικίες...  Δεν ξέρω αν προσπαθώ να βρώ τρόπο να κάνω κι εγώ το ίδιο με τον Magnus ή απλώς  βρίσκω δικαιολογίες για να συνεχίσω να είμαι βολεμένος στην καθημερινότητά μου. Όποιος έχει όρεξη να προσθέσει λύση στο ερώτημα ή και να με κράξει, τα comments είναι ανοιχτα.  Πάντως δείτε το βιντεάκι, αξίζει. Παραλήρημα τέλος.

Ετικέτες , ,

35 36 37 38