02 03 CARoulia: Fiat 127 (1976) 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Fiat 127 (1976)

34


Κατ' αρχάς να διευκρινίσω κάτι: Όχι, δεν το αγόρασα καινούριο, γιατί κάτι τέτοιο (με πρόχειρους υπολογισμούς) θα με έκανε περίπου 137 χρονών. Ή κάπου εκεί γύρω τέλος πάντων. Μου το χάρισε ένας γείτονας σε άριστη άθλια κατάσταση, καθώς τα προηγούμενα πέντε χρόνια ήταν προσεκτικά αποθηκευμένο σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο (αλάνα εκτεθειμένη σε όλα τα στοιχεία της φύσης). Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα ιδιαίτερα με την προοπτική, αλλά μια που ήμουν φοιτητής, μετά από πολύ σκέψη είπα να το προτιμήσω από το 040 που χρησιμοποιούσα μέχρι τότε.
Η ιδέα τού να είμαι μόνος μου και να φτάνω στον προορισμό μου χωρίς να έχω κάποια καινούρια ασθένεια από τον διπλανό μεθυσμένο-λαθρομετανάστη-εφαψία ήταν αυτό που έγειρε την πλάστιγγα υπέρ του Fiat.
Μην περιμένετε καμιά ανάλυση σχετική με την οδική συμπεριφορά του και "πώς συμπεριφέρεται στο όριο"(sic), καθώς τα αμορτισέρ που είχε πρέπει να ήταν ακόμα τα ίδια που είχε όταν έφυγε από το εργοστάσιο, τα φύλλα σούστας πίσω θα έπρεπε να είχαν πέσει από το φθινόπωρο του '84 αλλά κάποιος ξέχασε να τους πει και η μηχανή των 900 cc απέδιδε 45 ΟΛΟΚΛΗΡΟΥΣ ίππους. Όταν ήταν καινούρια φαντάζομαι. Γιατί την εποχή που μιλάμε καμιά 10 θα πρέπει να είχαν αποδημήσει για τους κυνηγότοπους του μεγάλου μανιτού. Αυτή η μηχανή βέβαια ζούσε, έως ότου κάποιος βενζινάς-τζιμάνι αποφάσισε ότι πρέπει να ήταν τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και του έβαλε αμόλυβδη αντί για super. Ελπίζω να ήταν 100άρα. Τότε αντικαταστάθηκε με ένα τρελό μοτέρι από Fiat Ritmo 1,050 cc (there is no replacement for displacement που λέμε και στο χωριό μου) εξ ίσου ψόφιο με το προηγούμενο.
Είχε τελική γύρω στα 140 (στο κοντέρ, σε κατηφόρα και με ούριο τυφώνα κλάσης 3 και πάνω) και το 4άρι σασμάν σε συνδυασμό με την ανύπαρκτη ηχομόνωση φρόντιζαν για το σίγουρο σύνδρομο βαρηκοΐας στο μέλλον. Να προσθέσω (μη χάσω) ότι ήταν η ακριβή έκδοση, με καθίσματα από αυθεντική απομίμηση βελούδου και: στροφόμετρο! Έτσι για να σκάσουν από τη ζήλια τους όσοι έχουν πληρώσει €25,000,000,000,000 για να βάλουν στις porsche τους το chrono-track pack μόνο για να ανακαλύψουν ότι είναι ένα χρονόμετρο των 3€ στη μέση του ταμπλό..
Για να είμαι ειλικρινής για την εποχή μια χαρά με εξυπηρέτησε. Αν εξαιρέσουμε το παραπάνω περιστατικό με τη λάθος βενζίνη και μια φορά που βγήκε η ντίζα του συμπλέκτη τίμιο ήταν. Δεν μπορώ να πω ότι μου λείπει, αλλά σαν ανάμνηση ταιριάζει κουτί με την τότε ηλικία-περίοδο. Άλλωστε αν κυκλοφορούσαμε όλοι στα 20 μας με SL, δεν θα είχαμε κίνητρο ούτε όνειρο να κάνουμε κάτι καλύτερο μελλοντικά.

Bonus άρθρο -  Fiat 127 Sport: http://jalopnik.com/5980179/when-70-horsepower-meant-the-world

Ετικέτες , , , ,

35 36 37 38