Αυτή την εβδομάδα για αλλαγή θα δείξω κάτι άλλο εκτός από BMW, μπας και τελευταία στιγμή καταφέρω και γλιτώσω από τον προσηλυτισμό που μου ασκεί ένας συνάδελφος που έχει μια Ε39 520 που στο μυαλό του φαντάζει σαν Panamera.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κιόλας μου δίνει αφορμή για να θέσω ένα από τα αγαπημένα μου διλήμματα: Με τα χρήματα που στοιχίζει ένα καινούριο Hyundai Getz, γιατί να μην πάρει κάποιος ένα ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ αυτοκίνητο και αν το πάμε ακόμα πιο μακριά γιατί όχι ένα κλασσικό?
Και η εναλλακτική πρόταση για σήμερα είναι
το Fiat Spider. Η ονομασία Europa που έχει βάλει ο ιδιοκτήτης μάλλον είναι για λόγους ευηχίας, καθώς το αυτοκίνητο είναι του 1969. Europa ονομαζόταν από το 1983 και έπειτα, όταν την παραγωγή του ανέλαβε εξ ολοκλήρου ο Pinifarina (είναι ο υπεύθυνος για το σχέδιο). Δεν θα αφήσουμε όμως να μας πτοήσουν αυτές οι λεπτομερειούλες...
Το 124 spider λοιπόν βασίζεται στο πάτωμα του ομώνυμου σεντάν και αποτέλεσε την φθηνή, προσιτή έκδοση του πανέμορφου Fiat Dino Spider:
Αν μισοκλείσετε τα μάτια, απομακρυνθείτε περί τα 500 μέτρα από την οθόνη και σε συνδυασμό με 5 βαθμούς μυωπία και πάνω, η ομοιότητα είναι εμφανής.
Γυρνώντας πάλι στην περίπτωσή μας, η συγκεκριμένη έκδοση έχει τον μικρότερο κινητήρα 1400 κυβικών και 90 ίππων. Αλλά ποιος νοιάζεται για τις επιδόσεις, όταν θα έχει τον ήλιο στο πρόσωπό του, αέρα και στυλ απευθείας από τη δεκαετία του '60. Αν το εξωτερικό (που θυμίζει αρκετά τα Triumph TR5 & TR6) δεν σε κερδίσει, τότε ρίξτε μια ματιά στο εσωτερικό:
Το ξύλινο τιμόνι λες και είναι ιστιοφόρο, το επίσης ξύλινο ταμπλό και ο λεβιές ταχυτήτων ύψους 1,87 μέτρων δίνουν το λιτό ρετρό ύφος και για κερασάκι έχεις τα όργανα που μοιάζουν με το γαμπριάτικο ρολόι Omega του παππού σου (οκ, του δικού μου). Ο ιδιοκτήτης φαίνεται να το έχει αναπαλαιώσει με μεράκι αλλά βρίσκω λίγο ανησυχητικό το γεγονός ότι δεν έχει καμία φωτογραφία ή αναφορά στη μηχανή. Τα 50,000 χλμ σίγουρα χρειάζονται διευκρίνηση, καθώς το νούμερο μου φαίνεται μάλλον συμβολικό. Το αμάξωμα φαίνεται σε καλή κατάσταση, αλλά σε αυτοκίνητα αυτής της ηλικίας το πάτωμα είναι το πιο ευαίσθητο. Όπως και οι θόλοι. Και οι βάσεις της μηχανής. Και το σασμάν. Αλλά σκεφτείτε πόσα πράγματα ΔΕΝ χαλάνε, για τον απλό λόγο ότι δεν υπάρχουν: ABS, ESP, εγκέφαλοι, αισθητήρες, παρα-αισθητήρες και όλα τα χαζο-ηλεκτρονικά που είναι φορτωμένα τα σημερινά αυτοκίνητα και που έχουν ωφέλιμη ζωή γύρω στα 5 χρόνια. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι πολύ απλό και λόγω της εξ αίματος συγγένειας με το 124 θα υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα ανταλλακτικά οπουδήποτε. Ακόμα και ο κινητήρας να μην είναι σε καλή κατάσταση, τον πετάς και βρίσκεις άλλο με 200-300 ευρώ. Ήδη με φαντάζομαι να το οδηγώ με μαλλί χτενισμένο σε κουπ σφουγγαρίστρα και γυαλί
Jackie Stewart...
Με την ονειροπόληση παραλίγο να ξεχάσω να βάλω την αγγελία, που είναι αυτή:
http://www.car.gr/classifieds/cars/view/2779705/